لنت‌ترمز

اصطلاح «محصولات اصطکاکی» بخش پویا و تخصصی صنعت‌خودرو و تجهیزات صنعتی را توصیف می‌کند که شامل تولید و توزیع سیستم‌ها و اجزای مبتنی ‌بر ایجاد اصطکاک است که در درجه نخست برای کنترل حرکت، کاهش سرعت و توزیع نیرو به‌کار گرفته می‌شود.

بر این اساس استفاده از محصولات اصطکاکی برای حفظ عملکرد، ایمنی و کارایی عملیاتی در طیف وسیعی از وسایل، از جمله ماشین‌آلات سنگین، کامیون‌ها، خودروها، قطارها و هواپیماها ضروری است.

لنت‌ترمز، کفشک ترمز، روتور ترمز و سخت‌افزار مربوطه اجزای اصلی بازار ترمز محصولات اصطکاکی را تشکیل می‌دهند. با توجه به اهمیت آن‌چه گفته شد، در این بازار کیفیت و قابلیت اطمینان امری ضروری است؛ زیرا حتی نقص‌های کوچک در این قطعات می‌تواند عواقب خطرناکی در رابطه با عملکرد و ایمنی داشته باشد.

به‌همین ‌منظور مواد بسیار خاصی از طریق روش‌های مهندسی توسط تولیدکنندگان در بازار ترمز و محصولات اصطکاکی برای تولید محصولاتی با عملکرد دقیق و با دوام، ضمن حفظ قوانین زیست‌محیطی استفاده می‌شود.

بازیگران این بازار برای تحقیق و توسعه به‌منظور بهبود بازده انرژی و دوام محصولات اصطکاکی خود هزینه زیادی می‌کنند. صنعت‌خودرو و تغییر ترجیحات مصرف‌کننده موجب ایجاد تغییرات پویا در بازار ترمز و محصولات اصطکاکی می‌شود.

بر این اساس تقاضا برای محصولات اصطکاکی پیشرفته با عملکرد و ایمنی بهبودیافته و حرکت صنعت‌خودرو به‌سمت وسایل نقلیه الکتریکی و بدون راننده درحال افزایش است. علاوه‌بر این، به‌دلیل نگرانی‌های زیست‌محیطی، بازار درحال حرکت به‌سمت تولید ترمزهایی سازگار با محیط‌زیست و کارآمد است. تولیدکنندگان به‌دلیل افزایش نگرانی‌های زیست‌محیطی از مواداولیه ویژه‌ با ردپای کربن کمتر استفاده می‌کنند. نمونه‌های این مواد، مس است.

این حرکت در راستای مقررات سختگیرانه درزمینه انتشار گردوغبار در پی ترمز گرفتن وسایل‌نقلیه است و انتظار می‌رود با توجه به‌حساسیت و تمرکز مصرف‌کنندگان روی تصمیمات سازگار با محیط‌زیست، محبوبیت بیشتری پیدا کند.

فناوری‌های مدرن مانند اتصال اینترنت اشیاء، حسگرهای الکترونیکی و هوش مصنوعی به‌سرعت درحال ادغام در سیستم‌های ترمز هستند. این فناوری‌ها ضمن نظارت دقیق‌تر، سبب تسهیل فرآیند تعمیر و نگهداری بهتر می‌شوند و به‌این ترتیب ایمنی وسیله‌نقلیه افزایش یافته و درنهایت عملکرد ترمز به‌شکل قابل توجهی بهبود می‌یابد.

همان‌طور که مصرف‌کنندگان به‌دنبال محصول ایمن‌تر هستند، انتظار می‌رود تقاضا برای سیستم‌های ترمز هوشمند به‌طور چشمگیری در صنعت‌خودرو افزایش یابد. انتظار می‌رود ارزش بازار جهانی ترمز خودرو از ۱۰۰‌میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ به ۱۵۲.۳۵میلیارد دلار در سال ۲۰۳۰ افزایش یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =